{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Lovgivning om knallert {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har længe kigget efter en MC look alike knallert, som kører 30 km/t har fundet den rette til mig og mit budget. Men er den lovlig at køre på og kan man registre den som en lille knallert. Da jeg ikke er gammel nok til en 45 eller MC endnu men det må
Blive en anden god gang. Men jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde ud af noget. Hvis muligt må
I gerne give en grund hvorfor/hvorfor ik og gerne give et link hvor man kan læse omkring det. Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovgivning om knallert
  • #1   1. maj 2019 Hvad er det du spørger om? Tror du mangler et link.. smiley

  • #2   1. maj 2019 Nej jeg spørg hvis i har et svar må i gerne smide et link til der i har fundet info så jeg også selv kan læse det;)

  • #3   1. maj 2019 Det her en knallerten https://koehler-knallerter.dk/produkt/aprilia-rs4-50/

  • #4   1. maj 2019 Var det ikke på tide at du smuttede over på scootergalleriet med alle dine knallert spørgsmål? Indtil du bliver gammel nok til en MC, må du klare dig med sådan en her smiley


    profilbillede
  • #5   1. maj 2019 Haha jo men jeg tror mere at jer MC gutter kender den grænse fra knallert til MC og om den en lovlig knallert jeg tænker på men jo jeg er også i gang med et opslag på scootgalleriet.

  • #6   1. maj 2019 Ja jeg fatter stadig ikke hvad dit spørgsmål i grunden er?
    Ja du må føre og indregistrere den 30 knallert i dit link, såfremt du har et knallertbevis, det er vel indlysende?


  • #7   1. maj 2019 Ja men er den knallert jeg har linket er den lovlig altså så den ikke er under kategorien MC så
    Jeg ikke får en bøde, altså er den knallert lovlig at køre på, på danske veje og med lille knallert kørekort


  • #8   1. maj 2019 Hvordan kan du være i tvivl? smiley
    Igen det står sq da ret tydeligt!


    profilbillede
  • #9   1. maj 2019 Jamen perfekt skulle bare være helt sikker så jeg ikke går galt i byen når men tak skal du have

  • #10   1. maj 2019 #9 Du ER gået galt i byen allerede smiley Gå nu i seng, du skal jo i skole i morgen, og så kan du stille alle de spørgsmål du vil til lærerne, godnat!

  • #11   1. maj 2019 Jamen undskyld at jeg spørg efter hjælp hvis du vil være nederen eller irriterende så bare lad vær med at svare på mit opslag tak.

  • #12   1. maj 2019 Synes at du skal smutte ud her fra hvis du vil dum og bare komme med dumme kommentarer

  • #13   1. maj 2019 Og så blev Kennethen tøsesur smiley

  • #14   1. maj 2019 Ja så det fandme senge tid
    Sov lille Willy, sov og bliv stor,
    medens du sover, våger din mor,
    slet intet ondt din vugge skal nå,
    mor er jo hos dig, hun passer på.


  • #16   1. maj 2019 Racing linjer og et aggressivt udtryk, viser Aprilia RS4 50 at den ikke går på kompromis med noget.

    Denne 50-kubiks Supersport maskine er lavet til fart og spænding, og har præstationer og motorkarakter der matcher. Meget af teknikken og designet genfinder du på vindermaskinen Aprilia 125 GP. Det er ikke mærkeligt at det er Aprilia RS4 50 som alle andre prøver at slå!

    Nogle reklame folk ejer bare ikke skam i livet smiley


  • #17   1. maj 2019 Du har vel ikke overvejet at smide 36.000 kr for en knallert der kan køre 30 kmt...

    Nu er jeg også nordjyde, men der må vel også være nogle øboer der ser en fejl eller 3 i det..:-)


  • #18   1. maj 2019 #17 Du var vel også 14 år engang, vidste alt bedst og kunne alt!! Og måske har han en stor familie der giver mange penge i gave, det er jo konfirmationstid smiley smiley

  • #19   1. maj 2019 Nej jeg har sparet pengene sammen over 7 års fødselsdags gaver og arbejde men jo konf penge kommer der også til

  • #20   1. maj 2019 Og nej smider ikke 36.000kr for 30 kmt det er jo hul i hovedet. Finder helt klart noget billigere

  • #21   1. maj 2019 Et godt råd...om kun to år kan du tage MC kort, brug nogle få penge på en knallert, og brug pengene på mc og ordentligt udstyr lidt senere.

  • #22   2. maj 2019 Jo tak Allan det vil jeg tænke over

  • #23   2. maj 2019 køb en yamaha tzr, godt nok er det en 45 men når den er godt tunet kan den snildt rende over 140, så kan du også køre fra panserne på den, plus ikke alle betjente der ved hvad det for en maskine, de var populære i mine teenage år, men der er vidst yderst få af dem tilsalg idag

  • #24   2. maj 2019 #23
    Der er hvid nummerplade på en 45, så rimelig let for betjenten at kende forskel, selvom han ikke ved hvad det er for en knallert


  • #25   2. maj 2019 Du spørger om grund hvorfor/hvorfor ikke købe: PRISEN!
    Jeg ved at 2 år er en evighed når man er 16 år, men tro mig du bliver 18 før du aner og så er det da federe at have 36.000 til en RIGTIG MC i stedet for en knallert der ligner....

    Noget andet er, at Aprillia'en sandsynligvis er et helvede at køre på: Den har f. eks 6 gear(!!!) til 30km/t, dvs du sidder og roder rundt i gearskift imens kammeraterne på PGO milliongears scooterne for længst er kørt fra dig.

    Og hvis du tænker der er "fisse" i sådan en maskine tror jeg du bliver skuffet. Det ser direkte ånssvagt ud at køre 30-35km/t på en maskine der ligner noget der kører 100+

    HVIS du absolut vil have en sjov knallert der også har lidt pølsevognsfaktor ville jeg foreslå den Monkey der er i bunden af siden du linker til. Den koster "kun" 9000 kr men har til gengæld masser af look og passer bedre til hastigheden
    https://koehler-knallerter.dk/produkt/skyteam-monkey-2/


  • #26   2. maj 2019 #25
    På knallert 30 er gearkassen droslet så der kun er 3 gear smiley


  • #27   2. maj 2019 @Brian, ok det kunne jeg ikke lige læse mig til i annoncen. Men stadigvæk er det et meget dyrt får i ulveklæder efter min mening

  • #28   2. maj 2019 Nogle få eksempler smiley
    Aprilia RS 50
    Aprilia SX 50
    Generic Trigger sm 50
    Apollo sm 50
    Motrac m4
    Suzuki SMX
    Suzuki RMX


  • #29   4. maj 2019 er motoren på 50cc og mekanisk eller elektronisk begranset til 30km/t
    og er køretøjet godkent efter de 2 kriterier er det en 30 knallert/scooter
    og må der for køres af en person over 18 uden kørekort eller en per son under 18 der har erhvervet sig knallertbevis


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #30   4. maj 2019 Og i stort set alle andre EU-lande må 15-årige køre knallert 45 og 16-årige 125'er med op til 15 hestekræfter.

    Men danske unge er dummere end unge i de andre lande. Eller også er det vore politikere der er dummere end deres kollegaer i de andre EU-lande.


  • #31   4. maj 2019 @30 EU regler gælder kun i DK hvis de er strengere end vores egne love. Er EU mere restriktiv end vores nationale love, gælder EU loven.

    På den måde er vi sikret altid at få max tør anal af politikerne


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #34   5. maj 2019 Næh. Jeg stemmer ikke på modstanderne af individuel transport.

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #35   5. maj 2019 "EU regler gælder kun i DK hvis de er strengere end vores egne love. Er EU mere restriktiv end vores nationale love, gælder EU loven. "

    F.eks. anhængertræk på de to hold trillinger Up!, Citigo og Mii samt Aygo, C1 og 107 foruden Smart Fortwo

    Producenten havde fået en EU-reglementeret godkendelse efter en grundig test, hvor bilen bliver rusket rundt af en maskine tilkoblet anhængertrækket.
    Den accepterede de danske myndigheder i nogle år, hvorefter Færdselsstyrelsen gik ind og krævede at bilproducentens veto mod anhænger skulle gælde efter en skæringsdato.
    Suzuki var glade, for så fik de flere kunder til deres Celero, som var frigivet til anhænger.

    Forringelse af køretøjers brugsværdi, det er noget danske myndigheder forstår. 30 km/h knallerter, knallert 45 først fra 18år, gulpladebiler hvor sideruderne ikke må kunne åbnes, for bare at tage de mest åbenlyse.


Kommentér på:
Lovgivning om knallert

Annonce